Esteu aquí: Inici El Municipi Coneix el Municipi Nuclis Senet

Història

Senet de Barravés Poble del municipi de Vilaller (Alta Ribagorça), a la vall de Barravés, al N del terme, a l'esquerra de la Noguera Ribagorçana. L'església parroquial és dedicada a santa Cecília. Aigua amunt del poble hi ha la presa de Senet, que, per la dreta del riu, deriva l'aigua cap a la central hidroelèctrica de Senet (amb una potència de 12 200 kW i una producció mitjana de 60 905 000 kWh; la mateixa aigua és conduïda després cap a la central del Pont de Suert.

Senet de Barraves, oficialment i en català, Senet o Senet de Barravés, és una entitat local descentralitzada del municipi de Vilaller. Es troba a una altura mitja de 1.340 m, a l'esquerra del riu Noguera Ribagorçana i a pocs quilòmetres de la boca sud del túnel de Vielha. Està comunicat per una via asfaltada amb la carretera nacional N-230 Lleida-Vielha i amb el poble de Aneto.

L'església, romànica, està guardada per les creus del cementiri que es troba davant de la porta d'entrada a la mateixa, data dels segles XI-XII i està dedicada a Santa Cecilia. L'economia de la localitat està basada en la ramaderia amb vaques de la classe anomenada «bruna del Pirineus» i pasturatge per a ovelles durant l'estiu. També hi ha dedicació a la fusta del pi negre i faig, avui dia molt compromesa per l'explotació abusiva que pateixen els boscos i les tales destructives.

A Senet hi ha una associació, anomenada la Boixeriga, que va sorgir després d'una temptativa de la construcció d'una nova instal•lació hidroelèctrica a la vall de Besiberri, el que va provocar la reacció dels veïns formant l'associació de caràcter conservacionista, que finalment va evitar la construcció d'una nova presa i la central hidroelèctrica.

Festes

• Romeria de San Isidre - 15 de maig, es realitza una romeria amb cants en Estarredono
  • Baixada de falles - 23 de juny. Des de la muntanya es fa un descens de falles
  • Festa Major - 24 de juny, festivitat de Sant Joan